نمایندگان از زندان اوین بازدید کردند



بازدید از زندان اوین بالاخره انجام شد، بازدیدی که تقاضایش سه هفته پیش و توسط برخی از چهره‌های فراکسیون امید مطرح شده بود. دیروز هیأتی از مجلس برای اطلاع از وضعیت زندانیان زندان اوین از این محل بازدیدی را انجام دادند. آن طور که الهیار ملکشاهی، پیش از انجام این بازدید اعلام کرد به جز خود او محمدعلی وکیلی از سوی هیأت رئیسه، محمد دهقان، حسن نوروزی، محمد کاظمی و محمدجواد فتحی از اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی، عبدالکریم حسین زاده، محمدمهدی برومندی، ولی الله نانواکناری، فاطمه سعیدی و عزت الله یوسفیان ملا اعضای هیأت بازدید کننده از اوین را تشکیل می‌دادند. آن طور که محمدعلی وکیلی بعد از این بازدید به «ایلنا» گفت، «با توجه به توافقی که پس از انجام بازدید با دیگر نمایندگان داشتیم، قرار شد فعلاً درباره جزئیات اظهار نظر نکنیم.»
این عضو فراکسیون امید همچنین توضیح داده که احتمالاً امروز هیأت بازدید کننده از زندان اوین به یک جمع‌بندی در رابطه با این بازدید برسند. وکیلی همچنین وعده داده پس از انجام این جمع‌بندی درباره بازدید دیروز اطلاع‌رسانی خواهد شد. تنها توضیحاتی که دیروز درباره این بازدید ارائه شد به گفت و گوی الهیار ملکشاهی، رئیس کمیسیون قضایی با خبرگزاری «ایسنا» برمی‌گشت. ملکشاهی در این گفت و گو درباره بازدید نمایندگان مجلس از زندان اوین گفت: 11 نفر از نمایندگان  از زندان اوین بازدید کردند، این بازدید از بند نگهداری متهمین و بند 209 بند امنیتی انجام  شد.


همچنین ضمن بازدید از وضعیت چهار نفر از افراد باقی مانده که در اغتشاشات اخیر دستگیر شده بودند، همکاران با آنها صحبت کردند. وی افزود: درخصوص آن فردی که در اغتشاشات دستگیر شده بود و صحبت آن بود که خودکشی کرده هم فیلم مربوط به آن دیده شد و هم از محلی که جسد وی  پیدا شده و احیاناً در آنجا خودکشی کرده بازدید شد.
رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس در پایان گفت: همچنین جلسه‌ای با رئیس کل سازمان زندان‌ها و مدیر کل و مسئولین زندان اوین داشتیم که به سؤالات نمایندگان پاسخ داده شد. همچنین جمع‌بندی کلی را در این باره چهارشنبه ارائه خواهیم داد.
ملکشاهی پیش از این دیدار هم به «خانه ملت» گفته بود که هیأت مجلس از هر دو بخش زنان و مردان زندان اوین بازدید خواهد کرد.